黑色文血

盾冬和冬盾的甜➕肉的渣渣担当,比较喜欢罗切黑的盾盾~(ㅅ´ 3`)♡

‘Winter is here.’
Autumn Leaves - Eva Cassidy

这首歌给我码字的灵感……歌词和盾冬太过于契合,于是就把它写出来了。

希望大家听听看。
(下面是自己的歌词翻译)
⁄(⁄ ⁄ ⁄ω⁄ ⁄ ⁄)⁄

The falling leaves drift by the window
落叶滑落我窗扉,
The autumn leaves of red and gold
在金红秋叶的剪影里,
I see your lips, the summer kisses
我描绘出你的唇,回忆起那些夏日的吻。
The sunburned hand I used to hold
以及,我曾握过的,你烫热的手。

Since you went away the days grow long
自你离开后,日子越趋长久,
And soon I'll hear old winter's song
很快的,我将听到那古老的冬日之歌。
But I miss you most of all, my darling
但,我最深最深的思念是你啊,我亲爱的,
When autumn leaves start to fall
在那秋叶始降之时。

I see your lips, the summer kisses
我看见你的唇,它让我想起那些夏日的吻,
The sunburned hand I used to hold
和我牵住的你带着滚热温度的手。
I miss you most of all, my darling
我最想念的是你,我亲爱的,
When autumn leaves start to fall
当那秋叶始降。

评论

热度(15)